Aan de telefoon
“Misschien herken je het…Je bent als klantenservice medewerker in gesprek met een klant. Je vraagt ter referentie naar een aantal persoonsgegevens. Hij komt niet op zijn geboortedatum/adres/telefoonnummer en valt vervolgens stil. Hoe reageer jij?“
De bovenstaande tekst komt van de website www.samendementievriendelijk.nl, daar kun je als medewerker van een telefonische klantenservice de gratis online cursus volgen waarin je meer leert over het goed omgaan met klanten met dementie.
Het enige dat je hoeft te doen is via die website je aanmelden en je start de cursus. Elke keer dat je de cursus doet, krijg je andere vragen. Zo leer je steeds beter hoe je klanten met dementie goed kunt helpen.
Voor gemeenten is ook meer informatie beschikbaar over hoe je een Dementievriendelijke gemeente wordt. In Barendrecht doen we ook mee!
Het CDA Barendrecht wil een steentje bijdragen aan het vergroten van kennis over dementie en het goed omgaan daarmee. Daarom delen we 14 weken lang de gratis cursussen voor omgaan met dementie van de website www.samendementievriendelijk.nl. Dit doen we via onze website en social media kanalen. We hopen dat veel bedrijven, instellingen en verenigingen die kennis helpen verspreiden zodat we zoveel mogelijk inwoners van Barendrecht bereiken.